Jag är kär!

Jag är kär i mitt liv!

Trots att jag har tenta i morgon och är gruvligt nervös, trots att jag vantrivs med min kropp, trots att jag inte har haft något sommarlov att tala om kan jag inte låta bli att älska mitt liv. Det är ju faktiskt rätt fantastiskt att leva!

Idag var jag på en visning igen, för en lägenhet i Mölndal. Extrema situationer tarvar extrema åtgärder, som Jafar skulle ha sagt. Det är ju utanför kommungränsen, så ska man åka buss etc kostar det en extra kupong, men jag har inte mycket till val. Det var i alla fall ett jättebra läge och en lägenhet med massor av potential att bli jättemysig. Killen som hyr ut den var dessutom väldigt trevlig (och söt^^). Jag vill dock inte ha hans möbler, då de minst sagt inte var i min smak.

Jag är glad! Förmodligen är bostadskrisen löst för ett år framåt. Underbart!

Imorgon är det som sagt tenta, och det känns... okej. Typ. Det är bara att det är så väldigt stor press på mig inför denna tenta. Jag. Måste. Klara. Den. Hu... men när den är slut hoppar jag på tåget och far till Visby! Väskan är packad och jag är exalterad!

Dock har ett liiitet problem uppkommit med mina aktiviteter vid östkusten efter Medeltidsveckan (OBS! Anna-Maria!). Det har visat sig att jag måste jobba i Göteborg på fredagen den 20, så jag måste åka hem från Uppsala på kvällen den 19. Tråkigt, för jag hade ju tänkt stanna åtminstone ett dygn mer än så, men det är som det är... jag tjänar ju iaf så mycket på jobbet att alla biljettkostnader genast tjänas in, haha!

Nu ska jag sluta svamla. Dags att städa undan min plugghörna.

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

lycka till på tentan (:

2010-08-11 @ 01:38:16
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Ponyo

Bara du kommer så är jag nöjd! :D Förstår att det är värt att jobba den dagen. :)

Hoppas att tentan gick bra! Jag är lite sen på att läsa bloggar just nu, sliter med en galet hemsk labb. :'(

Men vi ses snart! :D Kram!

2010-08-12 @ 13:09:22
URL: http://www.annamaria-l.se
Postat av: Erica

SV: Hej! Ja, det blir nog bra det här med TD faktiskt... Tyvärr går det typ inte att hitta något billigt tyg. :/ Mor min berättar ibland om hur det fanns tygaffärer på var och varannan gata i städerna för några få decennier sedan men så är det inte längre och det är synd. Men myrins textil är kanske det billigaste. Gårda textil är fint men dyrt. Och då är Myrins billigare tror jag. Annars tipsar jag om att åka till Borås butiker (Furulunds med sitt stora utbud och Affär'n med sina kanonpriser) som ligger kring knalleland eller att ta en tur till Skroten Skene. Vad är det för projekt du har? Kramar

2010-08-19 @ 22:16:45
URL: http://enettaiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0