Sista jobbdagen - check!

Gud. Vad. Skönt!

Nu har jag jobbat klart för sommaren. Dagen segade sig fram i oändlighet, men tillslut var den över och jag fick gå från kassan. Outsägligt härlig känsla. Handlade smörgåsmat åt familjen och tänkte ta bussen hem, för det är jobbigt att gå med matkassarna, men sen när jag kom ut från affären hade jag missat bussen. Det blev till att traska hem i det lätta regnet. Nåväl.

Nu har jag sorterat all post som kommit under veckan och diskat undan all smutsig disk jag genererat, så huset ser i alla fall inte lika hemskt ut. Här i min plugghörna är det dock en enda röra, men det får det nog vara tills vidare.

Imorse fick jag gjort anmälningar till kurser och ansökan till CSN, men sen insåg jag att min kodbox för banken är hemma hos mig, så jag kunde inte göra inbetalningen. Attans! Som tur är har mamma fullmakt på mitt konto, så hon kan göra det åt mig sen när de kommer hem. Så allting ska bli avklarat idag - toppen!

Nu är det plugg som gäller resten av kvällen. Mina vänner har nu dragit iväg till Visby, och jag hoppas att de har bättre väder än vi har här på västkusten. Jag tänker på dem och blir glad. För jag vet att jag snart är där med dem. Min finaste vän tog min jobbtid idag, så nu kan jag medgott samvete fara iväg.

Pluggidugg!


Kommentarer
Postat av: Ponyo

Härligt med lite semester! :)

Vore jättekul om du tittade förbi här på vägen hem!! När blir det isåfall? :)

Jag kan behöva någon som rycker upp mig lite... Nu håller jag iaf på att få fint i lägenheten. Ommöblerat och nyoljad köksbänk och allt möjligt. :)

Läste din text om att göra slut och det stämmer ganska bra in. Men det känns ändå mycket värre när man vet att båda älskar varann men att det ändå blivit såhär. Det är det som gör mest ont i mig just nu tror jag. ynk

Att jag sedan lägger om alla matvanor + slutar med värktabletter + försöker ta tag i mitt liv så jag faktiskt kan leva som en vettig människa igen gör ju inte saker lättare direkt.

2010-08-08 @ 17:51:19
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0