Svetten lackar

Jobbet flög förbi. Det är ju skitkul att jobba på golvet (jag jobber i en mataffär och sitter normalt i kassan)! När man får vara uppe och gå omkring hela tiden, snygga till bland varorna, fylla på i hyllorna, baka lite bröd och kontrollera utgångsdatum, kombinerat med lite kassasittande, går tiden mycket snabbare. Härligt!

Jag och min fina vän och tillika kollega stängde affären ihom och jag var hemma runt tio i elva. Sen har jag trampat crosstrainer i en timme och fokuserat blicken på en film på trean som heter Uncle Buck. Den verkade schysst, men jag har inte ro att sitta och titta klart på den, så jag stängde av TVn och lämnade undervåningen åt sitt öde.

Imorgon öppnar jag istället affären och jobbar i 6,5 timmar. SEN har jag "semester". Jag är lite kluven över huruvida jag ska sova nu och gå upp tidigt för plugg, eller om jag ska sitta uppe och plugga nu. På nåt sätt låter alternativ ett mer hälsosamt.

Så jag kanske ska gå och duscha av mig den lackande svetten och dimpa i säng nu då. Måste städa imorgon med, ör familjen kommer hem... he.... he ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0