En helt fantastisk kväll!

Igår for jag ner till Halmstad. Vädret var strålande och likaså mitt humör. Jag skulle möta upp med vänner i småbåtshamnen klockan 16, och klockan var bara 13 när jag anlände, så jag ägnade tre timmar åt att ligga i gräset och läsa bok, äta korv, gå vilse och slutligen bli uppplockad av en kompis kompis i bil. Han körde mig till småbåtshamnen, tillsammans med en annan kompis kompis samt en kompis till mig (hahaha).  I hamnen låg en finfin segelbåt och väntade på oss, vi lastade den full med grejer och seglade iväg till Grötvik.

Varför?

För att allas vår gemensamma kompis fyller 25 idag och igår var den ypperliga dagen för en överraskningsfest! Vi hade grillmat, alkohol, tält, sovsäckar och filtar... samt en massa av hans olika vänner samlade. När folk hade kommit och vi hade fått iordning grillen åkte två killar iväg i en liten utombordare och kidnappade födelsedagsbarnet. De satte en säck över huvudet på honom och förde iväg honom till stället där vi alla väntade. Det totala uttrycket av förvirring i hans ansikte när de tog av honom säcken går inte att beskriva.

Det var i alla fall en himla lyckad kväll och vi myste ihop allesammans tills klockan var närmare fyra. Jag och en killkompis sov tre timmar i en bil innan han skjutsade mig till min buss (och sedan tillbaka till de andra igen för att få ordentlgit med sömn). Jag ska jobba om två timmar, så jag var tvungen att åka tidigt. Suck.

Jag älskar mina vänner, och den här kvällen: delande av filtar, täcke som brinnar, runtskickande av skumpaflaskor, den stora elden, nattdopp i havet, födelsedagsbarn sovande på min axel ska sent glömmas.

Kommentarer
Postat av: Ponyo

Så mysigt det låter! :) Härligt med överraskningsfest sådär. .)

2010-07-05 @ 12:37:31
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0