Hönsnät och papier-maché

Kö till Harry Potter and the Deathly Hallows
Jag är en nörd. Så är det bara. När sjunde och sista Harry Potter-boken kom 2007, och jag genom ett forum, där jag var aktiv, fick nys om att det skulle köas utanför SF-bokhandeln i Gamla Stan i Stockholm visste jag att jag måste vara där, om jag så skulle åka själv. Som tur är för mig har jag underbara, nördiga vänner också, och jag fick med mig två på mina planer. Det skulle vara en kostymtävling på plats, och självklart gick vi all in. I flera dagar jobbade vi på våra dräkter, som tillverkades av hönsnät, papier-maché, kartong och målarfärg. Vi blev klara i precis lagom tid, åkte upp till Stockholm på en underbar weekend och vann faktiskt andra pris i tävlingen, vilket innebar att vi fick en bok var gratis och presentkort på SF-bokhandeln. Vi hade jätteroligt och träffade massor av spännande och trevliga människor i kön. Definitivt ett minne för livet.

Detta är vad vi var utklädda till!
Dunkare, Klonken och Gyllene Kvicken ^^

Kommentarer
Postat av: Ponyo

Oj vad häftigt!! :D Jag är inte alls avundsjuk inte... :P Vad fina ni var! :)

2010-07-01 @ 19:06:15
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0