En källa till gott humör

Alarmet på min mobil är ledmotivet från Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain. Jag tror att det för mig är en nyckel till att vakna på gott humör. Det går verkligen inte att vara på dåligt humör när man har sen härliga melodin i huvudet.

Jag kom upp ur sängen tidigare idag och har hunnit äta frukost duscha och borsta tänderna. VÄldigt effektivt om jag får säga det själv! Idag måste jag dock vara klar i bättre tid än jag var igår, för jag vågar inte låna min lillebrors cykel eftersom han kommer hem innan jag gör det, och det vore ju tråkigt om han då ville använda den och så har jag helt fräckt snott den. Därför måste jag gå, och istället för att ta knappt tio minuter, som det gör att cykla, kommer det då ta 25 minuter för mig att ta mig till jobbet. Man man, trots en molnig himmel verkar det bli en fin dag, så det gör ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0