Jag var bara tretton år

Min första In Flames-CD
När jag började högstadiet förändrade jag mig mycket. Det fanns snygga och snälla killar i klassen som lyssnade på metal, så det ville jag också börja göra. Till min trettonårsdag önskade ag mig hårdrocksskivor. Bland annat önskade jag mig In Flames skiva Reroute to Remain. Jag minns när jag med ivriga fingrar öppnade CD-fodralet, tog ur skivan och stoppade den i min stereo - och min stora chock när jag för första gången hörde In Flames musik. Det var musik jag var tvungen att vänja mig vid för att gilla (lite som kaffe), men nu får tonerna från Reroute to Remain, Trigger, Minus m.fl. mig att le och tänka tillbaka på flickan som satt på golvet i sitt rum och med klappande hjärta för första gången höra ett band som skulle kumma att betyda väldigt mycket för henne.



(klicka på bilden för källa)


Kommentarer
Postat av: simone

ahh den är såå nice :D

2010-06-27 @ 13:23:07
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0