Tupplur

Jag lade mig för att läsa min fina bok, men somnade istället. Det var skönt att tillåta sig själv att bara glida bort, utan dåligt samvete för att man borde göra något annat. Nu känner jag mig lite mer i balans igen och mina axlar känns inte riktigt lika högt upp under öronen som innan. Jag chattar med två fina pojkar, som gör mig glad, och pappa ska köpa hem pizza. Life is good!

Förresten är "tupplur" ett finurligt litet ord. Jag tycker om sådana och samlar på dem. Finurligt är ett annat i samlingen.

Kommentarer
Postat av: Ponyo

Appropå fina ord kom jag att tänka på en bok som du bara måste läsa om du inte redan läst den. Typisk Josse-bok tror jag. ;) "Hit och dit men ganska långt bort" heter den och är en sån bok som man blir alldeles varm i magen av. :)

2010-06-27 @ 01:21:41
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0