Favoritminnen

Jag tänkte att det passar en nostalgista som jag att ha en kategori för favoritminnen. Alltså fina minnen från närsomhelst i livet.

Dagens minne:

Tältfest i slutet av nian

Vi var 15 och 16 år gamla, jag och alla mina bästa vänner i högstadiet. Min bästa tjejkompis hade just fyllt år och detta skulle vi fira med en grill/mys/tältkväll i skogen nära där hon bodde. Vi släpade dit tält, en grill, mat och dryck (alkoholfri för de flesta av oss) och påbörjade det roliga projektet att slå upp tälten. Något vi alla var exeptionellt värdelösa på.

Hela dagen förflöt i en dimma av vårsol, värme, skratt, prat och ett allmänt tillstånd av välmående Och en vitsippa jag fick av killen jag var kär i. Vi var bara fyra stycken som stannade för att sova: tjejen som fyllde år, hennes pojkvän, jag och Han. Vi hade två tält.

Jag och Han sov inte på hela natten. Vi låg i vårt tält och tittade på varnadra i helvdunklet. Pratade dämpat, skrattade åt att tältet stod i en sluttning så att vi hela tiden gled ner mot ena hörnet. Han hade flickvän och jag gjorde mitt bästa för att tänka bort det. Inget hände mellan oss fysiskt sett, men jag har nog aldrig varit med om en så intensiv, men tyst, känslourladdning. Mitt förhållande till honom blev aldrig detsamma igen - helt plötsligt stod vi varnadra så mycket närmare.

Han är min bästa killkompis idag och jag tycker så fruktansvärt mycket om honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0