Glaset är minst halvfullt

Jag brukade vara irriterande optimistisk. Sen blev jag lite äldre, lite mer kantstött och ycket mer cynisk. Men det betyder inte att man inte kan försöka se hur fantastiskt livet faktiskt är. Ett riktigt uttjatat och klichéartat trick för att se det bra i ens eget liv är att göra en lista varje kväll på minst fem bra saker med dagen som gått. Något som gick bra något som gjorde en glad, något man är stolt över eller något som var lite extra fint.

Här är min lista för dagen:
1) Jag träffade mina kurskamrater mer än jag hunnit på sista tiden!
2) Jag fick beröm för min insats på scen i spexet i lördags.
3) Jag fick höra att jag var fin i håret (trots att det är otvättat, oborstat och har en decimegterlång utväxt - inte illa!)
4) Snön är nästan helt borta nu!
5) Min tjejkompis lyckades dra med mig på träning - och det var kul!


Jag är himla glad idag.

Nu ska jag se ett sista avsnitt av Grey's Anatomy (hmm, ja, det är lite genant) och sen ska jag sova. Nytt kursblock imorgon och det ska handla om sinnena. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0