Mat, plugg och höstlöv

Jag vaknade pigg och glad tjugo i åtta imorse och tänkte bara morna mig lite till innan jag gick till skolan... sen vaknade jag halv tio. Fail. Men det gör ingenting. Jag passade på att laga upp all mat jag hade i kylen. Så nu är kylen tom och frysen full, och mina vänner kan sluta sucka och skaka på huvudet när jag köper ännu en lunchmacka på skolans café. Bra.

Nu sitter jag och läser om njurens fysioologi. Sakta men säkert betar jag av alla delar till den här tentan, och jag tänker att det nog kan gå bra ändå.

Jag har förresten en lönn precis utanför fönstret. Det är fint att de hur löven ändrar färg och faller av.

Åh, apropå det! Jag tror att jag inte har sagt detta, och jag måste dela med mig!
I lördags hade vi sista föreställningsdagen med spexet. På morgonen när jag traskade iväg till bussen som skulle ta mig till kårhuset var jag lite trött och vresig... tills jag kom utanför dörren. Marken var täckt av frostnupna, brandgula lönnlöv och luften var sådär kall och hög som den bara är riktigt fina höstdagar. Solen började precis leta sig fram och livet kändes helt plötsligt tusen gånger lättare.

Jag gillar hösten, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0