Mitt liv och sånt

Ja, man kanske ska ha sin blogg till att dokumentera sitt nuvarande liv också? Kanske...

Jag är lycklig. Det är punkt ett, och det viktigaste. Efter nyår ahde jag några intensiva dagar av flyttning, flyttsätd och fixande. Sen åkte jag, huxflux, och rätt spontant, upp till min vän i norr igen. Var där i två hela dagar igen, men det kändes som mer, för jag kom upp på torsdag förmiddag och åkte hem på söndag kväll. Det var otroligt mysigt. Dagarna ägnades åt att åka pulka, snacka nördigheter (bittra lite över att jag glömt min Magiclek och Gloom hemma), baka och äta kladdkaka, träffa andra vänner, se på film, sitta med en vän i knät och i smyg lukta på hans hår, ligga och kramas och vara tysta, ligga och klia en rygg och prata om viktigheter.... Helt enkelt: det var så himla underbart. Jag tror jag älskar de där killarna.

När jag åkte hem råkade jag glömma min plånbok, och jag lyckades åka på en tjuvåkningsbot innan den hade hunnit komma tillbaka till mig via posten (innehållande mitt busskort). Det sög ju litegrann, men så kan det gå.

Nu har skolan precis börjat, och jag är i princip i fas med plugget, vilket känns skönt. I helgen blir det festligheter och nya spexmanuset släpps. Spännande!

Jag ser fram emot våren, och det jag tror att jag kommer kunna åstadkomma under den. Har lite mål uppsatta sådär. Och det känns kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0