Så mycket kärlek omkring mig

Jag är trött och har varit sjuk i veckan så är inte helt med på noterna. Jag vill mest bara notera hur otroligt mycket kärlek jag har i mitt liv. Hur mycket kärlek som finns i de flesta människors liv, bara man väljer att se det så. Vänner som tar kompendier när man inte är med på föreläsningar, vänner som SMSar en bilder de vet skulle göra en glad, en busschaufför som ropar ut glada meddelanden i högtalarsystemet, en busspassagerare som lämnar sin sittplats för en person med en massa väskor, en författare som skriver en bok, en läsare som tillägnar sig den. Människor som samarbetar, kommer ihop sig och blir sams. Och så kramar, goda råd och utbyten av leenden. Och en sprakande brasa och samtal i sofforna invid den.

Jag vet att jag bara svamlar. Men jag kan inte hjälpa det. Jag är kär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0