Och nu är det snart jul

Och just idag känner jag mig så himla tillfreds med världen. Så himla nöjd.

Jag har löst problem med administrativa grejer kring studentspexet där jag sitter i direktionen.
Jag har ganska ont om pengar, men jag klarar mig i alla fall.
Jag har nästan flyttstädat klart och i mellandagarna flyttar jag ihop med en kompis.
Jag har köpt alla julklappat och rimmat på dem.
Jag har de finaste vänner man kan tänka sig.
Jag fick en himla rolig julklapp häromdagen.
Jag har faktiskt tagit tag i mitt osunda leverna och försöker vända det.
Jag ska åka upp och hälsa på vänner i en annan del av Sverige i mellandagarna.
Jag har läst en otroligt fin bok och börjat på en till.
Jag träffade min syssling igår och vi drack kaffe på ett mysigt café och hade det trevligt.
Jag köpte Faktum häromdagen och däri fanns en bild på Klu Klux Klan-medlemmar som åkte Pariserhjul.

Mitt liv är fint helt enkelt. Imorgon ska jag träffa min expojkvän och gå på stan med honom lite. Han ska panikshoppa julklappar, jag ska köpa en födelsedagspresent till mamma, som jag redan har bestämt vad det ska bli. (Hon vet inte ens att den här bloggen finns, så jag kan väl avslöja att jag ska ge henne biljetter till Svansjön, som kommer sättas upp här i sommar. Tror hon blir jätteglad.) Framförallt ska vi ta igen vad vi har missat av varandras liv det senaste halvåret. Vi pluggar på olika orter och ses eller hörs knappt alls. Vi var bästa vänner de 3,5 åren vi var tillsammans, och jag saknar honom. Han har en sprillans ny flickvän, men jag tror det känns helt okej.

Mitt liv är fint nu.

Kommentarer
Postat av: Ponyo

Åh vad härligt att höra att saker går bra för dig! :) Vad glad jag blir! :)

Hoppas vi lyckas höras nåt snart, var så länge sen vi hördes ordentligt nu. Tack för julkortet! Jättegulligt! :D Jag har varit dålig och inte skickat några julkort i år. :/ Du får ett god jul här istället helt enkelt. :)



Tusen julkramar!

2010-12-23 @ 01:38:52
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0