Existens



Den här videon tittade jag på på YouTube häromdagen. Kul sång och så, men anledningen till att jag lägger upp den här är en annan. Efter sången säger hon att den är en sak som nu existerar. Och det var det jag reagerade på och ville skriva lite om.

Är det inte fantastiskt egentligen? Just nu sitter jag här och skriver, och jag trycker på tangenterna och knapprar fram orden jag har i mitt huvud. Jag bringar detta inlägg till existens i den fysiska (...nåja) världen. Ett blogginlägg som alldeles nyss inte existerar gör det nu. För att jag finn och tänker, för att jag såg en sång på YouTube som finns för att hon finn och tänker, för att.... etc. Varje sak vi gör, varje ting vi skapar berikar världen i stort eller smått. Och jag kan känna att det är fint nog. Det spelar väl inen roll att inte alla skriver tora romaner eller hittar botemedel mot cancer, det spelar väl ingen roll att inte allas liv är objektivt storslagna? För vi ändrar ändå världen. Vi skapar avtryck var vi går och hos alla vi träffar. Vi skapar existens genom vår egen. Och jag kanske inte är superoriginell, men inga av orden jag skrivit i mitt liv skulle finnas om inte jag gjort det. Det är ändå ganska häftigt. Bäst att förvalta det och se till att man är sitt bästa jag och skapar så mycket kärlek som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0