Vi delade allt

Jag träffade mitt ex idag. Vi gick omkring i Göteborg, letade filmer åt hans familjemedlemmar, drack kaffe på ett halvmysigt fik, slog ihjäl tid tills biljettkassan på Operan öppnade och sen lunchade vi ihop på en rätt mysig krog. Framförallt frös vi typ ihjäl. Det var så förfärligt kallt att våra ansikten domnade och vi inte ens kunde prata ordentligt.

Vi snackade om lite av varje, om hans flickvän och om mina olika pojkhistorier, om våra utbildningar och om våra gamla klasskamrater. Det var trevligt. Men. Det gjorde mig lite ledsen på samma gång. Den där kontakten finns inte mellan oss längre. Och jag menar inte kärleken, utan den där känslan av att man känner varandra och har något gemensamt. Den finns inte där längre, trots att vi en gång delade allt och han var hela mitt liv.

Så först blev jag ledsen, men sen tänkte jag att det nog är bra. Vi har båda vuxit som personer och förändrats. Sånt är livet. Även om det kan kännas tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Ponyo

Det kan både vara bra och dåligt att träffa ett gammalt ex sådär. Jag har lite liknande känslor för mitt ex-ex, men till största delen kan det ju mest kännas skönt att man faktiskt är färdiga med varandra.

Hoppas du haft en jättehärlig jul! :)

2010-12-25 @ 19:28:16
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0