Vårsol!

Idag när jag skulle till skolan trodde jag att det var vår ute och drog glatt på mig den lilla skinnjackan och ett par halvtrasiga Converse. Tyvärr regnade det och snålblåste och jag sprang till och från spårvagnen med en Metro över huvudet. Trodde att det skulle bli en skitdag men icke.

För det första hade vi en riktigt bra föreläsare idag, som var både pedagogisk och rolig. Vi fick bra kompendier att hänga med i, han pratade så långsamt att an han anteckna och han visade lite filmer. Intressant som sjutton var det han pratade om också (balanssinne och hörsel). Sedan satt jag och några kursare och åt lunch, skvallrade, snackade politik och skrattade. Himla trevligt. Vi tog rätt lång tid på oss innan vi drog oss till ett grupprum för att plugga. En av dem förklarade aktionspotential, tröskelvärde etc så att jag fattade tillslut. Kändes skönt. Samtidigt fick jag lite SMS och telefonsamtal som talade om för mig att vi fick biljetter till F-spexet på CHalmers ikväll trots att vi var ute i så dålig tid (bokade biljetter igår) så jag drog hem för att hämta lite saker till det. Åkte spårvagn med en kompis som nog skulle hem och springa heller något (han är en health nut och jag avundas/beundrar honom en del). Också himla trevligt.

Dessutom började solen skina tillslut och det känns som om det faktiskt vore slutet på mars. Underbart!

Nu är jag hemma för att vända. Har packat väskan, ska väl göraz mig iordning lite smått. Vagnen går igen om en halvtimme ungefär. Pigg och glad trots att jag låg uppe och kollade på Grey's till nästan två på natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0