Dag 06 – Min dag

När Jane skrev detta skrev hon en typisk dag i sitt liv. Det skulle jag kunna göra, och det skulle gå på typ två eller tre meningar:
Jag går upp halv sju, äter frukost och gör mig i ordning innan jag sticker till skolan, där jag har föreläsningar från nio till lunch, Sedan sitter jag och några vänner och pluggar fram till fem på kvällen ungefär, och efter det drar jag kanske och gymmar. I annat fall drar jag hem och sitter och surfar, eller fixar med andra saker hemma.

Det skulle ha varit en typisk dag i mitt liv... men nu har spexsäsongen dragit igång med buller och brak och helt nya vanor tar vid. Jag ska därför istället skriva om min planerade dag idag.

Jag gick upp halv sju och åt frukost. Bäddade sängen, gjorde mig i ordning och satte mig sedan vid datorn för att kolla vilken sal vi ska vara i idag. Bara för att upptäcka att jag inte börjar förrän 13.00 idag. Dumt. Dumt på väldigt många sätt.

Jag och en kompis har suttit tillsammans och försökt bena ut första delen av kursen bit för bit, och det har gått ganska bra. Idag hade vi tänkt göra det sista. Tyvärr har han undervisning på förmiddagen idag. Efter sista föreläsningen, som slutar 16, skulle vi förvisso kunna sitta och plugga.. till allra senast 17.30. Jag ska nämligen på ett möte med spexdirektionen vid 18.

Detta möte kommer förhoppningsvis vara i tre timmar (och inte mer, även om en kompis till mig så optimistiskt sade att det kommer vara i åtta timmar eftersom den nya trådisen [ordföranden] är så... distraherad), så att det alltså är slut ca 21. Efter det ska jag snacka lite på tumanhand med några olika direktionsmedlemmar, och sedan ska jag åka hem, läsa spexmanus och försöka repa in en monolog till första spexrepet (som är på onsdag).


Alltså, min planerade dag i korthet:
- Försöka på egen hand plugga ikapp mig lite
- Föreläsningar 13-16
- Ev lite mer plugg
- Möte
- Plugg/rep

Lite mat och sånt ska man väl få in där också. Det blir nog bra.





Usch, vad tråkigt mitt liv låter. Hu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0