Klotter

Jag klottrar alltid en massa i marginalen på mitt anteckningsblock när jag sitter på föreläsningar. Det tyder förvisso på att min uppmärksamhet lämnar mycket att önska, men å andra sidan brukar jag bli på gott humör av det.

Jag har aldrig gillat att rita, och gillar fortfarand einte att göra det på ett seriöst sätt. Jag är inte bra på det och jag har inte tålamod nog att försöka bli duktig heller. Det är för tråkigt. Däremot är det rätt skoj att sitta och låta pennan och handen leva sitt eget liv, och nästan överraskas av vad som växer fram. Ibland blir det bara en massa stjärnor och hjärtan, ibland mönster à la Gaudi, ibland en massa storhövdade androider, ibland fantasidjur... det är rätt avslappnande, och åtminstone nästan roligt. Framförallt är det en bra ursäkt för at inte lyssna det minsta på tråkiga föreläsningar. Hmm...

Om typ en timme ska jag vara på kårhuset för direktionsmöte. Innan dess då? Skulle kunna promenera dit förvisso. Jo, men det gör jag nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0