Semiproduktiv

Jag tog en pyjamasförmiddag idag, efter att ha gått upp klockan 5-5.30 i tre dagar på raken. Jag har förvisso inte pluggat något idag, men istället har jag lyckats göra åtminstone lite grejer som legat och väntat på mig ett tag.

Jag har
- gjort inbetalningar
- överfört pengar från kort- till sparkonto
- fixat med personuppgifter för studiecirklar
- planerat inför lajv


...hm, ja, okej, det var väl bara det. Men ändå.

Problemet med att ofta vara ganska fullbokad på dagarna är att man inte hinner göra något annat än det man absolut måste göra. Och när man väl tar en ledig dag är man för trött och lat ör att komma sig för. Jag behöver egentligen skaffa hobbyfärg, ett olinjerat block, rama in några bilder, sätta upp dem + tre bokhyllor, skaffa en fåtölj och en läslampa och köpa en present till min pappa som fyller år idag.

Hoppsan då. Dessutom behöver jag dammsuga, kopiera papper inför morgondagens rep och skaffa fram en våg, också till morgondagens rep. Och handla mat. Och jag skulle vilja hinna träna. Och så har jag lovat att komma på en fest idag. Och födelsedagsmiddag för far hos mina föräldrar imorgon. Och jag har föreläsningar 13-16. Hjälp.

Okej, nu tar vi det piano här... jag kan ju börja med att diska undan från min rätt tidiga lunch och byta om från pyjamas till nån form av riktiga kläder. Sen får vi se hur mycket jag hinner efter föreläsningarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0