Att trivas

Åh, ni är jag alldeles ledsen i hjärtat och har ont i magen. Är hemma och fördriver tiden medan jag väntar på att det ska bli dags att dra iväg till kårhuset och stämsång och sedan sittning. Fick för mig att det vorde kul att kika in på lite bloggar jag inte läst på länge, och klickade bland annat in mig på Kissis blogg. Tydligen ska hon göra en näsoperation... och käkar bantningspiller?

Jag blir så väldigt ledsen när jag tänker på alla dessa tjejer och killar som, liksom Kissie, inte är nöjda med sig själva och tror att de måste lägga sig under kniven eller väga mindre än en Barbiedocka för att vara fina. Självklart får man vilja gå ner/upp i vikt, och självklart får man ha komplex. Det har alla och det är helt normalt. Men man måste lära sig att älska sig själv för den man är, och det utseende man har. Framförallt borde man inte utsätta sin psykiska och fysiska hälsa, varken genom att tänka på och må dåligt över sitt utseende, eller genom att vidta hälsovådliga åtgärder för att ändra det (som att banta när man redan är smal). Alla har olika smak när det kommer till vilken sorts utseende som är vackrast, men det som verkligen får en person att stråla och som drar blickarna till sig, det är ett äkta leende och ögon som lyser för att man älskar sig själv och livet. Det kanske man inte gör varje dag, eller ens någonsin, men det kan man börja göra. Och inte genom att ändra på sin kropp.

Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-11-05 @ 12:22:07
URL: http://flizanlizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0