It's perpetual bliss

När jag en gång i tiden bloggade på en annan adress var alla mina rubriker delar av låttexter. De där rubrikerna kunde representera hur jag mådde, sammanfatta inlägget ellet helt enkelt vara ett utdrag ur den låt jag just hade på hjärnan. Det är inte något jag tänker göra till en "grej" eftersom mitt bloggande inte ens är en. "Grej" alltså. Men just det här inlägget skrivs. Och just det här inlägget får en rubrik som är en sångtext som representerar hur jag känner just nu. Oftast.

Jag är kär. Lyckligt kär. Så kär att det nästan gör ont och att jag nästan får panik för att jag inte kan förklara för honom hur mycket jag tycker om honom. Och det gör mig rädd. För det här har gått så fort, samtidigt som det har tagit evigheters evighet (flera månader innan vi tillslut kunde bestämma oss för att vi tycker om varandra och vill vara med varandra). Tänk om jag upptäcker att jag inte tycker om honom nu när jag har honom? Tänk om han upptäcker att jag är en tråkig, dum och fånig brud? Tänk om jag en dag inte har något att säga till honom? Tänk om jag börjar tycka det är viktigt att jag nästan inte kan några namn och nummer i hans liv? Tänk om himlen faller ner? Tänk om det inte är meningen att jag ska vakna av att han kysser mig över hela ryggen och jag är så lycklig att jag bara vill stanna i de ögonblicken för alltid?

Varför kan man inte bara vara lycklig utan att ifrågasätta hela sin tillvaro?

Han är i alla fall en smart och rolig, omtänksam och kärleksfull, känslostyrd och lite svår, mysig och snäll kille. Och han gör mig glad. Och jag vet att jag får honom att må bra, för det har han sagt. Och just nu är han inte hemma (han åkte i lördags och jag saknar honom redan). Jag vet, eller hoppas i alla fall, att han har grymt kul där han är, så det får väl vara okej då.

Tyvärr har vi en hel sommar av "det får väl vara okej då" framför oss. Kanske är det därför jag är rädd? För att sådana här fina saker är som skörast när de är nya? Men jag tror på det här och på oss, för jag tycker så fantastiskt mycket honom och han ska nog bo hos mig lite i höst. Mys. <3

Kommentarer
Postat av: Ponyo

Så fint och kul för er!! :) Var tusen år sedan vi hördes nu, så mycket som verkar ha hänt. :) Jag har också träffat en fin kille som verkar för bra för att vara sann nästan. Känner igen mig i alla de där "tänk om":en men försöker att vara modig och våga chansa istället. :) Kram!!

2012-06-12 @ 11:45:31
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0