Ännu ett år

Ännu ett år har passerat och min vana trogen vill jag, för mitt eget höga nöjes skull, utvärdera det gågna året.

2015

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag var med i en podcast, startade ett väldgt seriöst politiskt initiativ i Göteborg, träffade bodstadsmnistern och deltog i debatter under Almedalsveckan. Jag blev sjukskriven och insatt på SSRI, övervägde självmord, hade sex med någon som hade partner (visste inte om det vid tillfället dock), och konfiskerade blodigt rakblad. Jag provade på hur det verkligen känns att arbeta som läkare och fick anställning som läkare. Jag genomgick en MR-undersökning och utförde en gynundersökning. Jag började spara lappar med mina favoritögonblick från året i en burk och färgade håret lila. Bland annat.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag lovade att läsa 12 böcker (läste 28) och att lära mig spela sopransax åtminstone hjälpligt (det är lite mer tveksamt om jag kan checka av det. Jag lovade också att 2015 skulle bli bättre än 2014, och trots en jävligt knagglig början får jag nog anse det som uppfyllt.

I år lovar jag:
Att ta körkort
Att lära mig spela sopransax åtminstone hjälpligt
Att läsa minst 12 böcker
Att 2016 ska bli bättre än 2015.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Många av mina halvnära vänner blev gravida eller fick barn, Börjar komma upp i den åldern nu tydligen.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, lyckligtvis inte.

5. Vilka länder besökte du?
USA (Chicago och Indianapolis), Tyskland (Berlin), Italien (ggr flera), Österrike och Finland.

6. Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Stabilitet får stå kvar från förra året.

7. Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
19 maj och 31 juli.

8. Vad var din största framgång 2015?
Att orka börja bry mig om andra igen.

9. Största misstaget?
Att jag jobbade för mycket. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, jag har varit deprimerad.

11. Bästa köpet?
Hm, gjorde nog inga storartade inköp i år heller.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Haha, böcker helt klart.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att bli hals över huvud förälskad och att ha människor i mitt liv som verkligen visar att de älskar mig. Och att få Sahlgrenen.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?
All about that bass - Meghan Trainor
Guld och gröna skogar - Hasse Andersson
Jazzgossen - Karl Gerhard

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både ledsnare än jag mågonsin varit och lyckligare än jag någonsin varit. Året gjorde en drastisk vändning under sommaren.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit hand om mig själv.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Brytt mig.

18. Hur tillbringade du julen?
Firade på dagen hemma hos Niclas familj, sen på kvällen hemma hos min familj med att göra julquiz med släkten, titta på Karl-Bertil, spela julklappsspel och öppna julklappar. Sen hemma hos Niclas <3

19. Blev du kär i år?
Ja, himlastormande.

20. Favoritprogram på TV?
Tittar inte på TV och har knappt kollat på TV-serier via Netflix heller.

21. Bästa boken du läste i år?
Kommer göra ett eget inlägg om detta, men The Art of Fielding - Chad Harbach

22. Största musikaliska upptäckten?
Maud Lindström isåfall kanske.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Pengar.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nope, önskade mig typ ingenting i födelsedagspresent.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Hade praktik på en vårdcentral på dagen. På kvällen sov jag hos Niclas. Jag är sämst så jag minns inte v vi gjorde på kvällen. Herregud... helgen som följde tog han mig fram och tillbaka till Stockholm, i bil, för att se Judas Priest.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om människor varit lite mer empatiska och hänsynsfulla.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2015?
Skjortor, korta kjolar, tunna svarta strumpbyxor.

29. Vad fick dig att må bra?
Min familj, mina vänner och Niclas.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Tom Hiddleston

31. Vem saknade du?
Mig själv. För att vara svår etc.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Niclas såklart. Och Joakim, Lina, Felicia och Daniel. Vissa av dem hade jag väl tekniskt sett träffat innan, men då visste jag inte hur bra de var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0