Årsutvärdering

Det känns som att jag de senaste åren har känt mig ledsen i så onödigt stor utsträckning. Kanske är det nyss passerade året första gången på fem år då jag inte känt så. Det har snarare mer rört sig om någon sorts ennui. "Är det här allt det blir så dör jag". Jag tänkte att jag ändå skulle kunna titta tillbaka lite och se hur det faktiskt var.

2018

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag började på min AT. Jag vandrade i Cinque Terre. Jag gick med i en kör, och sedan i en sångensemble. Jag fickparkerade. Jag fick ett hål i en tand lagat. Jag var i Östersund på bröllop. 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag lovade att ta körkort och bli mer fysiskt aktiv. Kan inte säga att någon av dessa är genomförda. Men 2019 ska bli mitt år! 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Många av mina bekanta blev gravida eller fick barn, men ingen av de närmsta. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, lyckligtvis inte.

5. Vilka länder besökte du?
Italien, England och Finland.

6. Är det något du saknar år 2018 som du vill ha år 2019? 
Livsglädje 

7. Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas?
Det har varit ett sånt mellanmjölksår att jag inte direkt har något sådant datum på lager. 

8. Vad var din största framgång 2018?
Att ta tag i övningskörning och att få AT. 

9. Största misstaget?
Att jag jobbade för mycket och inte hittade på tillräckligt mycket roligt utanför jobbet. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Såklart, men inte på något särskilt anmärkningsvärt sätt. 

11. Bästa köpet?
Robotgräsklipparen Gertrud. 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resan till London, inkl West End-biljetterna. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alltså nej det är väl det som känns som problemet med det gångna året. Jag blev glad när kollegor sade till mig att jag är en bra läkare. Och jag blev glad när jag fick höra att en patient blivtt avsevärt förbättrad i sitt mående. Jag blev också glad av att få en T-rex-kostym i julklapp av Niclas. Men "riktigt" glad? Svårt att säga. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2018?
Let me entertain you - Robbie Williams mäjligwn

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit mer meh. 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit hand om mig själv. Engagerat mig i grejer. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit passiv. 

18. Hur tillbringade du julen?
Firade på dagen hemma hos Niclas familj, sen på kvällen hemma hos min familj med att titta på Karl-Bertil, spela julklappsspel och öppna julklappar. Sen hemma hos oss själva <3

19. Blev du kär i år?
Ja, x flera

20. Favoritprogram på TV?
På SVT: Svenska nyhetwr

På Netflix: RuPauls Dragrace och Shooter 


21. Bästa boken du läste i år?
The Essex Serpent - Sarah Perry 


22. Största musikaliska upptäckten?
Barbershop i allmänhet 

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Pengar.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nope, önskade mig typ ingenting i födelsedagspresent.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2018? 
Jobbade på dagen. Hade med mig lussekatter som jag bjöd på. Efter jobbet fikade jag med Niclas och lillebror uppe hos farmor. 

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om jag hade haft lite mer ork. 

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2018? 
Skjorta/blus, midikjolar i 40/50-talssnitt, tunna svarta strumpbyxor.

29. Vad fick dig att må bra?
Min familj (inkl Niclas och Ramses), mina vänner och fina kollegor. 

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Alltså denna fråga är hilarious varje gång. 

31. Vem saknade du?
För några år sedan skrev jag det svåra svaret "Mig själv". Det kan få stå kvar faktiskt. 

32. De bästa nya människorna du träffade?
Har inte träffat så mycket nytt folk. Får väl säga mina AT-kollegor då. Ah, och sångfåglarna Anna, Cecilia, Elin, Anneli, Lars och Ulrik då. Jag träffade också en person, som jag misstänker är en bra människa, för bara några veckor sedan. Avvaktar dock vidare utvärdering av vederbörande. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0