En spännande dag

Imorse när familjen (läs: föräldrarna) vaknat och vi satt tillsammans och åt frukost rinde mobilen. Jag trodde det var hon som hade min ev. framtida lägenhet och blev exalterad. Det var dock SVT Aktuellt. De ville göra en intervju med mig om min bostadssituation i min lägenhet 1.5 h senare! Där satt jag halvnaken i byn, med över en halvtimmes körväg in till en stökig lägenhet. Panik!

Som tur är har jag världens snällaste mamma som både skjutsade in mig och hjälpte mig att panikstäda i lägenheten. Skorna är många och tar plats, så jag slängde in dem i badrummet och tänkte att de ändå inte skulle vilja filma där. Mamma hade gått och jag står precis och fixar det sista när mobilen ringer och Aktuellt-människorna är framme.

Efter en hel del lustig fototagning utanför huset och i trappuppgången går vi in i min lägenhet. Det första journalisten frågar är om han får låna toaletten...! Jag dog lite och sade att det gick väl bra, men den var full av skor.

Sen fortgick intervju och lite mer fototagning och jag kände mig lagom svamlig och obekväm inför kameran. Suck.

Precis när jag hade vinkat av dem och stängt dörren kom ett SMS om att lägenheten redan blivit uthyrd. Skit!

(Ursäkta alla tempusbyteni denna text, men jag är lite ofokuserad.)

När mamma kom tillbaka och plockade upp mig for vi först till Stadsbiblioteket och jag lånade Pappa Goriot av Balzac, för den ska jag läsa när tentan är över. Sen åkte vi hem och hade en rolig pratstund i bilen på vägen.

Sen har vi ätit och jag har pluggat. Och fått ett SMS från min nuvarande hyresvärd att jag kan få behålla kontraktet i fyra månader till. Tack och lov!

Nu ska jag sluta svamla och istället fokusera på citronsyracykeln. Eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0