Saker som gör mig glad

  1. Sidenband.
  2. Små barn som är exalterade över, för vuxna, helt ordinära saker.
  3. Komplimanger sagda i förbifarten, som vore de självklarheter och inte komplimanger.
  4. Att gå i tyg- och hobbyaffärer och titta på alla sytrådar som är ordnade i förgskala.
  5. Få SMS som inte handlar om nåt särskilt förutom hur fint livet är.
  6. Att det växte violer precis utanför vårt hus när det var violernas tid.
  7. Att kunna blunda, andas in långsamt genom näsan och märka att sommaren doftar precis som när man var liten.
  8. Kunder som ställer upp sina varor på ett prydligt led med streckkoden mot sig.
  9. Scones.
  10. Fjärilar som fladdrar omkring yrvaket och förvirrat tidigt en försommardag.
  11. Att kunna dela en tystnad med någon utan att bli obekväm.
  12. Luftballonger.
  13. Åka bergochdalbanor som kittlar i magen.
  14. Läsa böcker som lämnar mig sprängfull av tankar och känslor när jag läst sista sidan.
  15. Att mamma kommer ihåg nästan allt jag berättar för henne om mig och mitt liv.
  16. Trollsländor.
  17. Blickarna av fullständigt samförstånd jag och pappa kan dela.
  18. Att min älskade farfar känns så levande för mig, trots att det alltför snart är ett år sedan han gick bort.
  19. Tegelhus med murgröna och klätterrosor på väggarna.
  20. Att hösten till en början är vacker, och att man kan fly undan den till te och mysiga filmkvällar när den inte är det längre.
  21. Lajv och lajvare.
  22. Karuseller med sirliga dekorationer och kulörta lampor.
  23. Fiffiga ord, såsom kulört.
  24. Att det fortfarande finns folk som skickar vanlig post och inte mail.
  25. Såpbubblor.
  26. Gamla gubbar som spelar boule i närheten av där jag bor, och tar det på största allvar.
  27. Gamla kruttanter med humor.
  28. Att jag har en vän som är lika "fånig och romantisk" som jag, och att vi erkänner det för varandra.
  29. Att min mormor tror att mina favoritfärger fortfarande är rött, svart och vitt och ger mig presenter i enbart dessa färger.
  30. När någon behöver just mig.
  31. När ingen behöver mig och jag bara kan vara.
  32. Överviktiga människor som kämpar för att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt.
  33. Underviktiga människor som kämpar för att gå upp i vikt på ett hälsosamt sätt.
  34. Människor mer självförtroende.
  35. Brokiga serviser.
  36. Matrioshkadockor (babuschkadockor).
  37. Rosor.
  38. Resor.
  39. Mail från en vän som reser runt hela världen, för då känns det lite som om jag också vore där.
  40. Dumma, onödiga prylar.

Kommentarer
Postat av: Ponyo

Så fina saker! :) Gillar dina listor!

2010-07-15 @ 22:02:43
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0