Ibland i alla fall!

Jag har varit och jobbat i fem timmar. Imorgon ska jag jobba i sex, likaså på söndag. Gött med pengar, men hade gärna haft tiden ledig till att plugga. Ska snart sätta mig med böckerna, men först tänkte jag dela med mig av några kunder som gjorde mig glad idag.

1) En gammal tant handlar. Bland annat har hon köpt två grönsaker som jag vet att jag borde känna igen vid det här laget, men inte känner igen för det.
Jag: Vad är det här?
Tanten (exalterad): KÅÅLRABBI! Åååh! Det är så gott! Tillsammans med morötter - ååååh! Det är det BÄSTA!

2) En gubbe har handlat och är nöjd med summan.
Gubben: Jaha, nu räcker det till öl och brännvin också! Höhöhö! ....hehehe! ...hihihihi! (går skrockande därifrån)

3) En liten flicka rusar fram till en kvinna hon verkar känna.
Flickan: Titta! Jag har tappat en tand! MIN FÖRSTA!



Ibland är mitt jobb rätt bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0