Vardagshjältar

Idag är jag lätt om hjärtat av flera anledningar. Detta trots att jag egentligen har massvis att göra, fortfarande är olyckligt kär, har ont om pengar, etc etc etc.

Varför? För att jag har lyckats med konststycket att omge mig av så otroligt underbara människor!

Här är bara några få exempel på det:
En vän till mig skickade ett SMS idag. Det stod "101 ;-)". Det betyder förmodligen ingenting för någon utomstående, men för mig detydde det mycket. Också det faktum att han tänkte på mig och brydde sig om att skicka den lilla hälsningen var bara... åh!

En kursare jag inte känner alls väl tog sig tid att skicka mig anteckningar från en del av blocket min omtenta omfattar, som jag inte har lyckats greppa speciellt bra. Utan att jag egentligen bad honom, jag bara råkade nämna för honom att jag hade råkat missa den delen.

En annan vän skickade igår ett informationsmail om en resa vi ska på. Mailet var uppdelad i ett otal punkter, varav den sista var: "Några oklarheter?". Jag satt och pluggade (såklart) när jag läste det mailet, och tyckte jag var jättefyndig när jag svarade "Ja, hur fungerar [...]?", men han tog sig tid att i sitt svar skriva en lång förklaring och att bifoga en bild som gjorde det hela mycket mer överskådligt.

Ännu en vän uppmärksammade att jag är himla stressad just nu, och erbjöd sig att överta en administrativ syssla jag har iom ett jobb vi och två andra delar.



Ja... jag har underbara vänner. Just de där fyra har idag räddat mig från total misär. Mycket kärlek ock tacksamhet för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0