Den där känslan av lättnad vid en undviken katastrof

Åh, världen är visst på min sida idag!

För att helt förstå följande scenario behöver man veta några saker:
1. Jag har en ficklös klänning på mig idag
2. Jag har en sambo och vi delar på en förrådsnyckel, som sitter på en separat nyckelknippa
3. Vårt lägenhetshus är en bunker, där man behöver en nyckelbricka för varje dörr man ska passera.
4. Vi har tre av dessa nyckelbrickor: en var på våra vanliga nyckelknippor och en som hennes pojkvän har.

Jag var nyss nere i källarförrådet för att lämna en tältsäng och hämta upp lite bestick (vi har diskmaskin och hinner alltid använda slut besticken innan den är fylld). Eftersom jag inte visste var jag hade besticken lade jag ifrån mig min stora nyckelknippa för att kunna använda båda händerna när jag letade (inga fickor, minns ni?). Förrådsnyckeln satt kvar i låset. När jag hittat besticken tog jag dem i handen, låste förrådet och gick mot utgången från förrådsdelen av källaren. PRECIS innan dörren gled igen insåg jag att jag hade glömt min andra nyckelknippa i förrådet och jag hann på håret fånga upp den dörr som annars hade gått i lås. Hade jag inte kommit på det hade jag varit fången i källaren, för man kan inte ta sig upp i hissen, in i trapphuset eller någon annanstans utan nyckelbricka. Lagom tur!

Kommentarer
Postat av: Jane

Haha, det låter ju nästan farligt att bo sådär :-D

2011-12-01 @ 13:18:56
URL: http://www.janekallqvist.se
Postat av: Jane

Svar: Ja det är ju så...



Jo jag litar ju på att personalen vet hur de på bästa sätt ska hantera alla tänkbara situationer. Hade bra personal på både förlossningen och BB senast!



Men samtidigt vill man ju inte känna att man ska lägga sitt och sitt barns liv i deras händer, utan man vill ju själv hänga med i vad som händer och i ev. beslut.



Men det är så himla skrämmande att inte ens ha ett hum om hur det kommer att bli. Det enda man vet är att det kommer göra ont, haha ;-)

2011-12-01 @ 15:02:20
URL: http://www.janekallqvist.se
Postat av: moa

cool blogg

kolla gärna min om du vilkl

http://mosansliv.blogg.se/

2011-12-29 @ 12:44:18
URL: http://mosansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0