För mycket kärlek?

Jag tror nästan det är för mycket kärlek i mitt liv just nu, om det nu vore möjligt.

Dagen efter annandagen åkte jag uppåt landet och tillbringade tre underbara nätter och två hela, minst lika underbara, dagar där med några av mina mest betydelsefulla personer. Dagarna var till bredden fyllda med kramar, mys, skratt, nördigheter och allvarliga samtal i en perfekt blanding.

Jag fick ett fint, coh kladdigt, brev från en annan väldigt viktig person. Ihop med en riktigt fin julklapp - en docka som jag döpte efter en forna högstadievän, som jag numera inte har någon kontakt med alls. Tyckte bara att Simpe var ett passande namn, helt enkelt.

Firade nyår med en massa fina människor, fick dansa, kyssas vid tolvslaget, och stod i en supermysig kramring så länge att jag nästan, men bara nästan, missade vagnen hem.

NYårsdagen inleddes med snor i näsan, värkande bihålor och en läskig hosta. Tittade på Ivanhoe och myste med min nya roomie, tills jag skulle åka hem till mia föräldrar. Mamma visste att jag skulle missa slutet, så hon ringde och refererade hela filmen för mig. Det kallar jag live streaming.

Blev taggad på en bild på facebook, och det gjorde mig bara glad, för att personen ifråga tänkte på mig.

Kom hem till mina föräldrar och hade, helt överraskande, fått brev från ytterligare en viktig vän. Ett brev som fick mig både att skratta, bli lite lycklig och lite ledsen, för att jag saknar henne.

Jag har nästan för många underbara människor i mitt liv.

Ja, jag är riktigt äckligt lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0