All the lonely people - where do they all come from?

Idag är jag "ledig". Kände för det liksom. Nu håller jag på och flyttar runt saker här hemma. Tror det kallas att städa. Jag tycker det är ganska tråkigt, så pausar.
 
1. Hur gammal är du? Tjugore år och snart två månader. Borde man fira det?

2. Hur gammal känner du dig? Skulle säga att jag känner mig typ som 23 faktikt. Inte riktigt vuxen, men äldre än de där 18-åringarna som börjar på universitetet nu. Hej och hå vad små de är!

3. Vad har du gjort i dag? Städat lite. Inte ens ätit frukost... borde kanske åtgärda det.

4. Vilken film såg du senast? Dead Poets' Society. Grät i slutet som vanligt.

5. Vem ringde du senast? Markus. Han skulle förklara för mig hur en låt i det kommande spexet ska klippas, eftersom jag ska koreografera densen till den..

6. Är du besatt av någonting? Att pussa John?

7. Är du rädd för blod? Nej, det skulle jag inte vilja påstå. Fast ibland när man er/hör om blodiga stora operationssår vrider man ju lite på sig. Mest för att man föreställer sig smärtan, tänker jag...

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Är hemma i mitt rum. Det är lite rörigt, men fint med rasmattor på golvet och fina bilder på väggarna. Utanför föstret härifrån där jag sitter ser man bara en it himmel, emn om man reser sig upp ser man ett äldigt dimmigt Göteborg också. Man kan ana Skansen Kronan där borta i dimstråken.:

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Alltså, nu hade ju någon annan svarat på det i den här listan redn.... men jaja: Per Albin Hansson, Ingvar Carlsson, Carl Bildt, Olof Palme och Göran Persson.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, men som sagt... äsch, är dålig på sånt.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, om det räknas som en färg.

12. När vaknade du i dag? 7, när klockan ringde. Sen bestämde jag mig för att ta ledigt, och efter det vaknade jag 10:50 typ. Oops...

13. Vilken är din favorithögtid? Midsommmar. Mest för att det är sommar då. Eller ja. Bara därför.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I Queenstaow, Nya Zeeland. Herregud vad jag saknar det landet ibland. Annars kulle jag vilja befinna mig precis här, men i Johns famn, så jag är allt bra nära ändå.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Oj, tror inte riktigt att det finns någon sådan plats. Har jag misstrivts har det lltid varit på grund av personer och sinnesstämning, inte platsen i sig.

16. Hur vill du tillbringa din pension? På resande fot tillsammans med någon jag älskar. Och så stopp hemma ibland för att busa och mysa med våra barnbarn.

17. Vad lyssnar du på just nu? Tystnaden (som alltid när jag fyller i såna här listor). Men den här låten spelas i mitt huvud för tillfället.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Bröt armen när jag var tio och åkte skidor..

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Juice, mjölk, chips, gurka, fil.

20. Vem är din favoritkändis? Zoey Deschanel

21. Vad är du på för humör just nu? Trött, känner mig lite lat och lite stressad.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Nordamerika, Asien, Afrika och Oceanien.

23. Snarkar du? Nej, bara ibland när jag är fökyld eller det av annan anledning är svårt att andas (dålig luft t.ex.)

24. Vilka yrken har du provat på? Telefonförsäljare, marknadsundersökare, kassörska, restaurangvärdinna, operationsssistent, studiepedagog, vårdbiträde och forskare... tja, och så provar jag ju på läkarytrket varje dag på praktiken.

25. Hur går du helst klädd? I klänning. Fast nu på vintern föredrar jag jeans och t-shirt.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Skytten

27. Vilket är ditt favoritgodis? Såna där sura spöken/bläckfiskar. Och sura, rosa bananer. Gillar surt godis.

28. Vad sa du senast? Kommer inte ihåg. Förmodligen "hej då" eller "puss" eller nåt till John imorse.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Hade några som får dela förstaplatsen: svenska, psykologi och biologi.

30. Vad har du på dig just nu? Grå mjukisbyxor och BH. Letar efter ett måttband så jag kan mäta min midja (ska beställa en kjol, men vet inte vilken storlek), så har inte brytt mig om att ta på en tröja.

31. Vilken är din favoritaffär? Prylaffärer i allmänhet! Älskar affärer som ahr en massa knäppa och fina saker som man kan gå runt och förundras över eller skratta åt jättelänge. Sen finns det en liten téaffär vid Kungsportsplatse som är väldigt liten, men så himla mysigt och tédoftande att man bara vill vara därinne jämt. Dessutom har de jättegoda tésorter!

32. Vad har du för storlek i kläder? S/M, 36/38 beroende på vad det är för plagg.

33. Vad har du i dina fickor? Ingenting just nu, men brukar ha nyckelknippa och mobil.

34. Vad köpte du senast? En Aftonbladet. Måste ha med mig det varje gång jag käkar på Kometen. Förtvivlar över den undermåliga journalisitken i denna blaska.

35. Hur många gånger har du flyttat? Bodde de första 16 åren i ett tegelhus i Erikstorp, flyttade sedan med familjen till en annan villa i Erikstorp. Sen flyttade jag till Paris och bodde i en taklägenhet där man kunde se ljusen från Eiffeltornet. Efter det fyttade jag tillbaka till villan i Erikstorp eftersom jag kom in på läkarprogrammet. Jag fick en lägenhet i Kviberg efter ett halvår och flyttade dit, kontraktet gick ut i augusti, så då flyttade jag till en lägenhet i Bifrost. Jag trivdes inte där, så flyttade ihop med en kompis i Gamlestan istället. Bodde där i ett halvår, sen flyttade hon ihop med sin kille och jag flyttade iop med en annan kompis i en annan lägenhet i Gamlestan. Vi bodde ihop i ett år lite drygt, men hon fick jobb i Katrineholm och behövde flytta, så då flyttade jag också - hit till Masthugget (min första förstahandslägenhet!). Åtta gånger får jag det till. På sju år. Bra jobbat!

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En kniv, en yxa och ett tändplån

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Alltså, jag är ju en kvällsmänniska egentligen. Men jäklar vad jag önskar att jag var en morgonmänniska..

38. Senaste filmen du såg på bio? Django Unchained. SÅ. HIMLA. BRA.

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja, i bröstet och i låret. Var tvungen att ta bort lite hudförändringar som gjorde ont.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Faktiskt inte vad jag kan minnas. Borde nog göra något åt det i sommar.

41. Vad åt du till frukost? Åt ingen frukost idag. Inte igår heller. Illa.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Gick i sjuan och allt var nytt oh fullt av möjligheter. Jag var kär i en kille som heter Emil och hjälpte honom att fuska på matteproven. Snart skulle jag på min första HammerFall konsert och jag var så himla pepp och pirrig!

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Har inget körkort. Tänkte åtgärda även det i sommar...

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Alltså, folk gör snälla saker mot mig ofta. Men något extra anmärkningsvärt var ju att Stina och Simon båda nominerade mig till Kometenstipendiet. Åh <3

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? I fönstret, så att jag kan ladda den.

46. Vad var det sista du åt? Glass igår kväll. Namnamnam!

47. Vem är världens vackraste kvinna?  Min mamma.

48. Är du blyg? Ja, det är jag. Inte inför folk jag känner såklart men annar kan jag vara lite obekväm. BEror på situationen.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Har inte varit på konsert på evigheters evighet. Men ska gå och se min kompis band spela nästa fredag. Pepp!

50. Vad heter du i andra namn? Charlotta Bosdotter

51. Har du varit med om en bilolycka? Ja.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Ridning. Saknar ridning så jag typ går åt ibland!

54. Har du några husdjur? Hade världens finaste katt, men gav bort honom i helgen...

55. Vill du gifta dig? Ja, så småningom.

56. Var växte dina föräldrar upp? I olika delar av Göteborg.

57. Har du någon gång ringt polisen? Nej.

58. Har du svenskt ursprung? Ja, inget annat heller, i alla fall inte de närmaste generationerna. Tråkigt, tycker jag.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Jossan, Josse, Fjomp, Plums, Spalm, Pysen, Jossangossan, Jossgoss, Jossis, Dockan, Snäckan

60. Vilka är dina största svagheter? Att jag är envis, dålig förlorare, ibland glömmer att lyssna när någon pratar med mig.... och glömsk.


Kommentarer
Postat av: Jane

Fjomp :')

2013-02-01 @ 23:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0