Nyårsutvärdering - CHOOO CHOO!

2012

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag satt i tre olika valberedningar, jag blev nominerad till (och fick) ett stipendium som träder i kraft nu i januari, jag fick mitt första förstahandskontrakt på en hyresrätt, jag regisserade ett spex, jag lärde mig en spexroll på en vecka då vi fick ett avhopp, jag spelade teater på Medeltidsveckan i Visby, jag drog in 25 000 kr till spexet för gyckelinsatser  och jag åkte på resa med Blåshjuden (studentorkester) till Uppsala. Bland annat.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Mina nyårslöftenvar att umgås mer med min sambo/combo och att springa Göteborgsvarvet, men eftersom min sambo/combo fick jobb i Katrineholm och Göteborgsvarvet råkade infalla samtidigt som den där orkesterresan så höll jag inget av dessa löften. I år blir mitt löfte att se till att 2013 blir ett underbart år och att jag ska vara lycklig trots vissa mörka moln på min himmel. Lite mer low key i år alltså.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja - min barndomsbästis fick sitt andra barn :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, lyckligtvis inte.

5.Vilka länder besökte du?
Sydarfika och Finland.

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Lugn och resor.

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Efter att ha tjuvkollat i kalendern kan jag säga 10/8. Definitivt. Tyvärr.

8. Vad var din största framgång 2012?
Att få Kometenstipendiet och att visa mig vara starkare än jag någonsin trott.

9. Största misstaget?
Stod inte jag för.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte mer än normalt.

11. Bästa köpet?
Ett Playstation 3 till John, haha!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Spexaktiviteter och kurslitteratur (om man inte räknar hyra och mat förstås).

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få bli tillsammans med min kärlek. Och att ha de mest underbara vännerna någonsin. Och att få det där stipendiet.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
On my own - Les Miserables
Radioactive - Imagine Dragons
Calendar girl - Stars

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. 2012 har varit ett rätt jobbigt år. Nästa bli bättre!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, läst skönlitterära böcker och pluggat diciplinerat. (kvar från 2010, haha)

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat.

18. Hur tillbringade du julen?
Firade på dagen hemma hos farmor och fasters familj, sen på kvällen hemma med att titta på Karl-Bertil, öppna julklappar och spela (vinna!) bordscurling.

19. Blev du kär i år?
Har varit kär i år.

20. Favoritprogram på TV?
Inget. Tittar inte på TV.

21. Bästa boken du läste i år?
The Fault in Our Stars - John Green

22. Största musikaliska upptäckten?
Stars.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Pengar.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nope, önskade mig typ ingenting i födelsedagspresent.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Hade praktik på en psykiatriavdelning, repade gyckel med ett härligt gäng från spexet och åt sedan middag på Kometen med John.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om man hade kunnat göra somliga saker ogjorda.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Samma som 2011: Mycket kjolar, jenslaggings och "det här är fortfarande rent".

29. Vad fick dig att må bra?
Mina underbara och helt fantastiskt kloka vänner, att ligga i hans famn (att sova med honom nästan varje natt), att flytta till min nya lägenhet.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Joseph Gordon-Levitt. Så jävla het.

31. Vem saknade du?
Kaj, Oscar, Hanna och Joline. De bor för långt bort! Och Johanna. Vi ses för sällan.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Lina (spex), Klara (spex), Malin (Dravel) och Micke (Dravel). Träffade egentligen Malin och Lina redan 2011, men lärde känna dem i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0