Sommarens sista

Nu börjar min bästa id på hela året. Augusti/september är i min mening det riktiga nyåret: man känner sig pepp och fräsch efter sommaren - redo att ta tag i en massa nya kul saker. Jag är alltid superinspirerad just den här tiden på året. Woohooo!

Men det är klart att det alltid känns lite vemodigt när sommaren tar slut. Nu är det v 32, vilket innebär att det är Medeltidsveckan i Visby, och att majoriteten av mina favoritpersoner befinner sig där. Jag hade inte tid eller råd med MTV i år, så det gör mig lite deppig... MTV brukar annars vara "sommarens sista" för mig. Jag får göra det mesta av "sommarens sista" här i Göteborg i år istället.
 
Jag ägnar mina dagar åt att jobba (lite) ch sitta och snacka skit med min kollega (mycket). Imorgon tänkte jag dra ut honom från kontorer och på picknick istället för att sitta inne på kontoret. Detta vill jag göra av flera skäl, vika utan inbördes ordning är:
  • det är trevligt med picknick
  • han är lite nere och jag vill göra honom glad
  • det är sommar
Ok, kanske är det faktum att jag vill göra honom glad lite viktigare än de andra två.
 
Hursomhelst, picknickplanerna innebär att jag nu suttit och funderat en stund på om jag borde fixa picknickmat innan ja vet om han vill gå på picknick med mig eller inte :P Jag har kommit fram till att det är en dålig (och oekonomisk) idé. Därför kommer jag enbart ta med mig kaffe i termos. Resten får vi lösa om han vill haka på. Hoppas det.
 

I övrigt har jag ägnat kvällen åt att sminka mig som jag gjorde i gymnasiet och platta håret. Jag ser ut som en bitch, haha, men mina ögon smickrades av det tunga sminket...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0