Nyårsutvärdering x 2 ish

Missade att gra en utvärdering av 2013, så här kommer en för 2014 och en halvdan för 2013 (för mycket har jag ju glömt...)
 

2014

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag arrangerade en arbetsmarknadsmässa och Göteborgs Valborgsfirande. Jag blev vald till ordförande för GFS, jag var med i radio, skrev debattartiklar, och var med och anordnade en bostadspolitisk konferens, jag modererade en debatt och var på Almedalsveckan. Jag flyttade isär från min partner. Jag provade nya saker i sängen som jag inte gjort förut. Jag började tvivla på min sexualitet (ej relaterat till föregående punkt dock). Jag började träffa en psykiatriker.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inte riktigt några nyårslöften vad jag minns. I år är nyårslöftena följande:
Läsa 12 böcker
Lära mig spela sopransax åtminstone hjälpligt
Att 2015 blir bättre än 2014 (lär inte bli så svårt...)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Några bekanta fick tvillingar, och några andra bekanta blev med barn. Inga av mina närmsta änner dock.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, lyckligtvis inte.

5.Vilka länder besökte du?
Österrike och Finland.

6. Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Stabilitet.

7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
28 maj (ejentligen 29e...) och 30 maj.

8. Vad var din största framgång 2014?
Att genomföra ALARM och att bli vald till ordförande för GFS.

9. Största misstaget?
Att jag jobbade för mycket. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte mer än normalt.

11. Bästa köpet?
Gjorde inga storartade inköp direkt. Battlestar Galactica-brädspelet?

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Spexaktiviteter och öl... kanske äen böcker, eftersom jag hade en liten shopping craze i mellandagarna *host* (om man inte räknar hyra och mat förstås).

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att bli hals över huvud förälskad.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Home - Edward Sharpe & The Magnetic Zeros
Somewhere only we know - Keane
I just can't wait to be king - Lejonkungen

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare, och ffa mer ångestfylld. Förutom under sommarmånadena. Fy fan vilket skitår.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat och läst skönlitterära böcker. (kvar från 2010, haha)

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat.

18. Hur tillbringade du julen?
Firade på dagen hemma hos farmor och fasters familj, sen på kvällen hemma med att titta på Karl-Bertil, öppna julklappar och skypa med lillebror i USA.

19. Blev du kär i år?
Ja, himlastormande.

20. Favoritprogram på TV?
Tittar inte på TV, men nya favoritserien definitivt Battlestar Galactica

21. Bästa boken du läste i år?
Äcklet - Jean-Paul Sartre

22. Största musikaliska upptäckten?
Markus Krunegård och Meaghan Smith

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Pengar.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nope, önskade mig typ ingenting i födelsedagspresent.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Jobbade på dagen, åt lunch på stan med Henry, hade möte på kvällen och gick sedan hem och grät. Skojar dessvärre inte.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om saker och ting bara hade funkat... eller om jag bara inte hade slutat vara kär i mitt ex.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2014?
Skjortor, korta kjolar, tunna svarta strumpbyxor.

29. Vad fick dig att må bra?
Min familj, mina vänner och allt som hörde sommaren till.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Tom Hiddleston

31. Vem saknade du?
Stina, Martina och Annica, som pluggade utomlans på hösten. Och John.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Anti och Hammy, Träffade väl egentligen Hammy 2013, men inte ordentligt.

 

2013

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Skrev ett spex, flyttade ihop med min pojkvän, blev vald till vice ordförande för SAKS, tog studieuppehåll, tog ställning till att avliva min katt, jobbade som läkarsekreterare, hade väldigt alldarliga samtal med en kollega. Kände mig för första gången som att jag faktiskt kommer kunna bli en bra läkare.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Mitt löfte var att se till att 2013 blev ett underbart år och att jag skulle vara lycklig trots vissa mörka moln på min himmel. Det höll jag.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Några bekanta fick en dotter :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, lyckligtvis inte.

5.Vilka länder besökte du?
Italien och Finland

6. Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
-

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
13 maj

8. Vad var din största framgång 2013?
Att bli vald till vice ordförane för SAKS :D

9. Största misstaget?
-

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Låg på sjukhus några nätter i februari pga yrsel och kräkningar. I övrigt inget.

11. Bästa köpet?
-

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Spexaktiviteter och kurslitteratur (om man inte räknar hyra och mat förstås).

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att bli vald till vice ordförande för SAKS, att stå på scen i spexet och att klara kirurgikursen.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Tuxedo junction
Eleanor Rigby - The Beatles

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, läst skönlitterära böcker och pluggat diciplinerat. (kvar från 2010, haha)

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat.

18. Hur tillbringade du julen?
Lunch med pappas sida av släkten hemma hos mina föräldrar.

19. Blev du kär i år?
Har varit kär i år.

20. Favoritprogram på TV?
Tittar inte på TV, men favoritserie var Doctor Who

21. Bästa boken du läste i år?
-

22. Största musikaliska upptäckten?
-

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
-

25. Något du önskade dig men inte fick?
-

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jobbade på dagen och åt musselsoppa med Annica på kvällen, eftersom John var på rep med Blåshjuden. Jag och John firade dagen därpå genom att äta på Familjen och gå på Doktor Glas.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
-

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Korta kjolar och shorts, strumpbyxor och nån tröja.

29. Vad fick dig att må bra?
Mina underbara och helt fantastiskt kloka vänner, att ligga i hans famn (att sova med honom varje natt), att flytta ihop med honom.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Joseph Gordon-Levitt. Så jävla het.

31. Vem saknade du?
-

32. De bästa nya människorna du träffade?
Henry, Johanna B, Timmy, Daniel B. Och en massa trevligt kårfolk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0